.

.

آشنایی هر چه بیشتر با نماز و پیامد های آن -وبلاگ برگزیده کشوری در سال 1392

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)؛ «علی یزدانی» درنخستین نشست مدیران ستاد اقامه نماز کشور، ائمه جماعات و دبیران اقامه نماز ستاد وزارتخانه و واحدهای تابعه آن با بیان این مطلب؛ افزود: بر پایی نماز جماعت علاوه بر تکلیف الهی، بنابه دستورالعمل ستاد اقامه نماز کشور همچنین اهمیت موضوع پیام مقام معظم رهبری در این خصوص؛ پرداختن به موضوع بحث نماز و ترویج آن را دو چندان می کند.

به گفته یزدانی، با اهتمام و عزم جدی می توان با برپایه نمازهای جماعت اهدافی که برای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، ستاد ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، صیانت از حقوق شهروندی و مبارزه با رشوه و ارتشاء  متصور است را می توان محقق می شود.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ترغیب و ترویج فرهنگ نماز در دستگاههای اجرایی می بایست از سطح یادآوری و تذکر فراتر رفته و تلاش مضاعف این افراد به عنوان نماد الگوی عملی برای سایرین مطرح شود.

یزدانی در ادامه گفت: با اجرای برنامه های آموزشی، مخاطب شناسی، آشنایی ائمه جماعات با اهداف و مأموریتهای این وزارتخانه می توان اهداف وزارتخانه را جامه عمل پوشاند.

بر پایه این گزارش؛«ابراهیم آقابابایی» معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور نیز در این نشست گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر پرداختن به فرهنگ تولید، اشتغال و کارآفرینی و هدایت امور صنعتی، معدنی و تجاری کشور می بایست به مهمترین رکن اصلی دین که همان نماز است نیز غافل نشده و بهتر و بیشتر از گذشته بدان بپردازد.

وی در ادامه گفت: پرداختن به موضوع نماز جماعت بخشنامه ای نبوده بلکه نیاز به تشویق، فضاسازی تبلیغاتی و رجوع به باور دینی افراد دارد.

به گفته آقابابایی؛ میان نماز و تخلفات اداری رابطه معکوس وجود داشته به طوری که وظایف سنگین دستگاههای نظارتی، حراست و تخلفاتی را نیزمی کاهد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز در ادامه گفت: با ایجاد سیستم خودکنترلی میتوان به سلامت اجتماعی که در گرو سلامت معنوی است، دست یافت.

آقابابایی با بیان اینکه ائمه جماعت و دبیران ستاد اقامه نماز در دستگاههای اجرایی به عنوان دیده بان سلامت معنوی کارکنان هستند، گفت: با پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقامه نماز جماعت همچنین توجه به فضاسازی نمازخانه ها و ایجاد ارتباطات و تعاملات بیشتر ائمه جماعات با مدیران و پرسنل و در نهایت توجه به آموزش را می توانند به عنوان الگو در اجرای هرچه بهتر این وظیفه خطیر اقدام کنند.

براساس این گزارش،« سید حسن مهدیان» دبیر شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز وزارت صنعت، معدن  و تجارت گفت: با تشکیل دبیرخانه دائمی شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز آماده اخذ هرگونه انتقاد، پیشنهاد و راهکارهای نوین برای برپایی باشکوه نماز جماعت در سطح وزارتخانه و واحدهای تابعه آن می باشیم.

گفتنی است در پایان این نشست هر کدام از اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات، خواسته ها و پیشنهادات خود پرداخته و پاسخهای لازم را از برپاکنندگان این نشست دریافت کردند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۴
سعید صفاری