.

.

آشنایی هر چه بیشتر با نماز و پیامد های آن -وبلاگ برگزیده کشوری در سال 1392

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

در بیانیه هیات داوران چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری نماز آمده است: مشکل اکثر آثار رسیده مسئله تحقیق و نگارش و ضعف اصلی آن‌ها نداشتن قصه‌ای منسجم بود. به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از گرگان، در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری نماز که هم اکنون در دانشگاه آزاد گلستان در حال برگزاری است، بیانیه هیات داوران توسط علی درخشی قرائت شد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: بسمه تعالی قل ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و صدا و سیما از هنر به ویژه هنر سینما برای نشان دادن گوهر نماز و چهره نمازگزاران بهره گیرند. (مقام معظم رهبری) چهارمین جشنواره فرهنگی هنری نماز در بخش فیلمنامه، رمان، فیلم کوتاه و مستند، عکس و محصولات چند رسانه ای و محصولات سخت افزاری طبق فراخوان جشنواره اعلام و علاقمندان طبق دستورالعمل مربوطه در آن شرکت نمودند. در بخش فیلم کوتاه، پویانمایی، مستند، فیلم نامه و رمان توسط مظفر، جمال شورجه، سعید سلطانی، حبیب الله بهمنی، علی درخشی، مسعود امامی، رسول صانعی و حجت الاسلام علیرضا قندی و محمدرضا بیگدلی و منصور سرگزی و سید محمد عبداللهی مورد نقد و بررسی و کالبدشکافی قرار گرفت. ضمن قدردانی از زحمات هنرمندان دلسوز و مومن، هیات داوران معتقد است مشکل اکثر آثار رسیده مسئله تحقیق و نگارش و ضعف اصلی آن‌ها نداشتن قصه ای منسجم و عدم ساختار محکم و قوی بود.شعاری برخورد کردن با مقوله ی نماز این منبع حیات بخش و انسان ساز که خداجویان را در مسیر حق ثابت قدم نگه می‌دارد، باید عالمانه‌تر و عارفانه‌تر نگارش شود. بی گمان بر همه عزیزان هنرمند سینما و تلویزیون و هنرمندان جوان کشور فرض است که نخستین گام در فیلمسازی فیلم نامه ای جذاب و غیرمتعارف می‌باشد که کارگردانی اول نیز بشمار می‌رود و آن رکن اساسی در فیلمسازی می‌باشد، مطمئنا یک فیلمنامه خوب با قصه ای جذاب با کارگردانی متوسط هم می‌تواند مخاطب را همراه و اقناع کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۱۸
سعید صفاری

مرگ ناگهانی دکتر امیر معتمدی معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر در جریان یک ماموریت اداری در ایتالیا، موجب شد مقامهای بلندپایه کشور، سیلی از پیامهای تسلیت خود را روانه خانواده اش کنند.

 

به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون دکتر معتمدی فرزند شهید غلامعلی معتمدی معاون رفاه وزارت کار و امور اجتماعی بود که در جریان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی همراه با آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیر ۱۳۶۰ به شهادت رسیده بود.

مادر امیر معتمدی، خانم «اشرف بروجردی» معاون اجتماعی وزارت کشور در دوران دولت اصلاحات است و به همین دلیل، مقامها و احزاب کشور، پیامهای تسلیت خود را خطاب به او صادر کرده اند.

بر اساس اطلاعیه جمعیت هلال احمر، «دکتر امیر معتمدی فرزندشهید والامقام مهندس غلامعلی معتمدی از شهدای هفتم تیر و معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در جریان یک ماموریت اداری در کشور ایتالیا و در حین اقامه نماز ظهر دعوت حق را لبیک گفت. »

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سیدحسن خمینی نوه یادگار امام راحل (ره)، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، سید امیرمحسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و مسئولان شماری از احزاب و تشکلهای سیاسی کشور، در پیام های جداگانه ای این مصیبت را به خانم اشرف بروجردی و خانواده او تسلیت گفته اند.

دکتر روحانی در پیامش به خانم اشرف بروجردی گفته است:« درگذشت نابهنگام فرزند برومند و فرهیخته تان مرحوم دکتر امیر معتمدی موجب اندوه خاطر و تالم فراوان گردید.بی شک، فضایلی که آن مرحوم از پدر انقلابی و تلاشگر خود شهید غلامعلی معتمدی و سرکار عالی وفعالیت خود در عرصه های خدمت رسانی و یاری نیازمندان کسب کرد، توشه ای شایسته برای وی در سرای باقی و جوار حق تعالی است.اینجانب این ضایعه دردناک را به شما و خانواده محترم تسلیت گفته،برای آن مرحوم غفران واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر واجر مسالت دارم

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس نیز با بیان اینکه «خدمات آن مرحوم، همچون پدر بزرگوارشان شهید غلامعلی معتمدی برای کشور ارزشمند بود و انشاءالله توشه آخرت ایشان خواهد شد»، این ضایعه را به خانم اشرف بروجردی و «خانواده محترم، به ویژه همکار ارجمند آقای علاءالدین بروجردی» رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس تسلیت گفته است.

بنا به گزارش ایرنا، پیکر مرحوم دکتر امیر معتمدی معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر امروز به ایران منتقل شد و مراسم تشییع وی ساعت ۹ صبح فردا - شنبه- از مقابل مسجد دانشگاه تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، مجلس ترحیم وی از سوی خانواده اش روز یکشنبه ۱۷ خردادماه از ساعت ۱۸ لغایت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

جهاد دانشگاهی، جمعیت هلال احمر و دانشگاهیان نیز روز دوشنبه، ۱۸ خردادماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ طی مراسمی در مسجد دانشگاه تهران یاد و خاطره زنده یاد دکتر معتمدی را گرامی می دارند. قرار است مراسمی دیگر نیز در بروجرد برگزار شود.

علت مرگ؛ ایست قلبی

ایرنا در گزارشی از ایتالیا، علت مرگ ناگهانی دکتر معتمدی را در روز دوشنبه - ۱۱ خرداد- «ایست قلبی » عنوان کرده است.

ایرنا در این زمینه به نقل از یک منبع کنسولی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم نوشت: مرحوم معتمدی روز یکشنبه گذشته در صدر هیاتی هفت نفره از سازمان جوانان هلال احمر کشورمان برای گذراندن یک دوره آموزشی به رم سفر کرده بود ولی یک روز بعد یعنی روز دوشنبه در حین اقامه نماز ظهر به علت ایست قلبی درگذشت.

بر اساس این گزارش، در پی فوت ناگهانی دکتر معتمدی ،کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با حضور در بیمارستان سان کامیلو محل نگهداری پیکر وی، نسبت به او ادای احترام کردند.

زنده یاد معتمدی، پزشک و دانشجوی دوره دکتری بهداشت ارتقای سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که پیش از این در سمتهایی چون معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، مسئول اخبار پزشکی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و مدیر روابط عمومی پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی خدمت کرده بود. وی ۳۸ ساله و متاهل بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۱۶
سعید صفاری

1- شهید آخوند رجبی علی:

- و بدانید، نماز خوب انسان را از فحشاء و منکر دور می‌کند، نماز را با حضور قلب اقامه کنید...

2- شهید احمدی، علی:

شما را در بر پاداشتن نماز و احکام الهی و روزه سفارش می‌کنم زیرا آنچه ما را موفق و پیروز می‌دارد، اسلام است و خدا.

3- شهید اعلایی، رضا:

مردم شریف ایران! برای شناختن حق و باطل ایمان لازم است و لازمه ایمان تقوی می‌باشد به نظر من یکی از راه‌های به دست آوردن تقوی نماز و قران است.

4 - شهید امامیان، سید محمد جواد:‌

ما هنوز جزو هدایت نیافتگانیم به این دلیل که تعبد ما نسبت به شیطان خیلی بیشتر است. در نمازهایمان سست، در انجام فرائض سست، اصلاً در اصل بندگی ضعیف هستیم. اگر بنده واقعی او باشیم لذتی بالاتر از آن نیست. به شما سفارش می‌کنم که عبد خدا باشید نه غیر.

5- شهید بنی سعید، سید محمدحسن:

هرگاه در نماز حضور قلب نداشتید بعد از آن یک صفحه قرآن بخوانید.

6- شهید پورسعید، حمید:

نماز برّنده ترین سلاح برای نابودی دشمنان خدا و کمال انسانیت و کوبنده‌ترین سلاح برای دشمنان است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۷
سعید صفاری