.

.

آشنایی هر چه بیشتر با نماز و پیامد های آن -وبلاگ برگزیده کشوری در سال 1392

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

نماز خواندن از یک سن مشخص

جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۴۵ ب.ظ

چرا باید از سن خاصی نماز خواندن را شروع کنیم؟

پاسخ:

نماز خواندن، سن خاصی ندارد. کودک شما که قدرت بر ادای نماز با شرائطش داشته باشد؛ اگر نماز بخواند مقبول درگاه الاهی خواهد بود. بله در یک سن خاصی نماز بر افراد واجب می شود؛ که در دختران، کامل شدن 9 سال قمری و در پسران کامل شدن 15 سال قمری می باشد.

اگر می خواهیم فرزندان مان در آینده نماز خوان شوند؛ بهتر است که آنان را از سن خردسالی به خواندن نماز، تشویق کنیم. اگر فرزندنتان را تا سن بلوغ آزاد بگذارید و ایشان را با نماز آشنا نکنید، امکان این که نسبت به نماز بی اهمیت شوند؛ زیاد است. این که در سن خاصی بر انسان نماز واجب می شود به دلیل این است که عقل انسان هم به موازات جسمش رشد می کند. رشد عقلانی انسان برای پذیرش عبادت و تقبل تکالیف الاهی، سن بلوغ می باشد. دختران در سن 9 سالگی و پسران در سن 15 سالگی به بلوغ عقلی می رسند؛ لذا انجام تکالیف بر آنان واجب می شود.

یک انسان عاقل و حکیم اگر به کسی دستوری می دهد؛ باید بررسی کند که شخص مأمور، توانایی انجام آن کار را دارد یا نه. توانایی درک آن را دارد یا نه. به اعتبار این که دختران، مادران آینده هستند و نقش تربیتی مستقیم و بیشتری برای فرزندان، نسبت به مردان دارند؛ زودتر به سن بلوغ و ارتباط با خداوند می رسند. در سنین کمتری به آنان مسئولیت داده می شود و مورد خطاب تکلیفی خدا قرار می گیرند تا تمرینی باشد برای اداره منزل و تربیت فرزندان.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۹
سعید صفاری