.

.

آشنایی هر چه بیشتر با نماز و پیامد های آن -وبلاگ برگزیده کشوری در سال 1392

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

مرگ ناگهانی یک مقام ایرانی در حین نماز در ایتالیا

پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۱۶ ق.ظ

مرگ ناگهانی دکتر امیر معتمدی معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر در جریان یک ماموریت اداری در ایتالیا، موجب شد مقامهای بلندپایه کشور، سیلی از پیامهای تسلیت خود را روانه خانواده اش کنند.

 

به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون دکتر معتمدی فرزند شهید غلامعلی معتمدی معاون رفاه وزارت کار و امور اجتماعی بود که در جریان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی همراه با آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیر ۱۳۶۰ به شهادت رسیده بود.

مادر امیر معتمدی، خانم «اشرف بروجردی» معاون اجتماعی وزارت کشور در دوران دولت اصلاحات است و به همین دلیل، مقامها و احزاب کشور، پیامهای تسلیت خود را خطاب به او صادر کرده اند.

بر اساس اطلاعیه جمعیت هلال احمر، «دکتر امیر معتمدی فرزندشهید والامقام مهندس غلامعلی معتمدی از شهدای هفتم تیر و معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در جریان یک ماموریت اداری در کشور ایتالیا و در حین اقامه نماز ظهر دعوت حق را لبیک گفت. »

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سیدحسن خمینی نوه یادگار امام راحل (ره)، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، سید امیرمحسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و مسئولان شماری از احزاب و تشکلهای سیاسی کشور، در پیام های جداگانه ای این مصیبت را به خانم اشرف بروجردی و خانواده او تسلیت گفته اند.

دکتر روحانی در پیامش به خانم اشرف بروجردی گفته است:« درگذشت نابهنگام فرزند برومند و فرهیخته تان مرحوم دکتر امیر معتمدی موجب اندوه خاطر و تالم فراوان گردید.بی شک، فضایلی که آن مرحوم از پدر انقلابی و تلاشگر خود شهید غلامعلی معتمدی و سرکار عالی وفعالیت خود در عرصه های خدمت رسانی و یاری نیازمندان کسب کرد، توشه ای شایسته برای وی در سرای باقی و جوار حق تعالی است.اینجانب این ضایعه دردناک را به شما و خانواده محترم تسلیت گفته،برای آن مرحوم غفران واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر واجر مسالت دارم

دکتر علی لاریجانی رییس مجلس نیز با بیان اینکه «خدمات آن مرحوم، همچون پدر بزرگوارشان شهید غلامعلی معتمدی برای کشور ارزشمند بود و انشاءالله توشه آخرت ایشان خواهد شد»، این ضایعه را به خانم اشرف بروجردی و «خانواده محترم، به ویژه همکار ارجمند آقای علاءالدین بروجردی» رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس تسلیت گفته است.

بنا به گزارش ایرنا، پیکر مرحوم دکتر امیر معتمدی معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر امروز به ایران منتقل شد و مراسم تشییع وی ساعت ۹ صبح فردا - شنبه- از مقابل مسجد دانشگاه تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، مجلس ترحیم وی از سوی خانواده اش روز یکشنبه ۱۷ خردادماه از ساعت ۱۸ لغایت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

جهاد دانشگاهی، جمعیت هلال احمر و دانشگاهیان نیز روز دوشنبه، ۱۸ خردادماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ طی مراسمی در مسجد دانشگاه تهران یاد و خاطره زنده یاد دکتر معتمدی را گرامی می دارند. قرار است مراسمی دیگر نیز در بروجرد برگزار شود.

علت مرگ؛ ایست قلبی

ایرنا در گزارشی از ایتالیا، علت مرگ ناگهانی دکتر معتمدی را در روز دوشنبه - ۱۱ خرداد- «ایست قلبی » عنوان کرده است.

ایرنا در این زمینه به نقل از یک منبع کنسولی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم نوشت: مرحوم معتمدی روز یکشنبه گذشته در صدر هیاتی هفت نفره از سازمان جوانان هلال احمر کشورمان برای گذراندن یک دوره آموزشی به رم سفر کرده بود ولی یک روز بعد یعنی روز دوشنبه در حین اقامه نماز ظهر به علت ایست قلبی درگذشت.

بر اساس این گزارش، در پی فوت ناگهانی دکتر معتمدی ،کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با حضور در بیمارستان سان کامیلو محل نگهداری پیکر وی، نسبت به او ادای احترام کردند.

زنده یاد معتمدی، پزشک و دانشجوی دوره دکتری بهداشت ارتقای سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که پیش از این در سمتهایی چون معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، مسئول اخبار پزشکی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و مدیر روابط عمومی پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی خدمت کرده بود. وی ۳۸ ساله و متاهل بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۱
سعید صفاری